bezdroza_logo
zdjęć, relacji
i tras
Wyszukiwanie zaawansowane
dodaj obiekt dodaj zdjecie dodaj relacje

e-przewodniki.pl relacje i trasy Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Twierdza Alego Paszy z Tepeleny
Średnia ocena: gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka (5,00/187 gł)
Oceń ten artykuł:
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Butrinti
Zobacz spis treści
Plaża w Porto ...

W stronę Czarnogóry  można przez Albanię jechać w zasadzie na dwa sposoby  - biegnącą wewnątrz kraju szosą tranzytową ( całkiem przyzwoita  nawierzchnia ,ale krajobrazy za oknem mniej atrakcyjne ) i drogą nadmorską  ( trudno powiedzieć żeby miała jakąkolwiek nawierzchnię

) , ale za to  widoki za oknem niesamowite ). My, oczywiście ,wybraliśmy wariant nadmorski .Na wielu odcinkach droga jest remontowana lub budowana całkowicie od nowa , więc jadący tą trasą w przyszłym roku mogą mieć już zupełnie inne wspomnienia . Po drodze znęciła nas swoją niezwykłością  jedna z lepiej ufortyfikowanych plaż w Europie  . Na kilkusetmetrowym odcinku wybrzeża wzniesiono kilkanaście większych i wiele mniejszych  stanowisk obronnych

zdjecie_21644
Autor zdjęcia: iudex

.Niektóre z nich zostały „oswojone „ i  służą jako  garaże  oraz  knajpki.

zdjecie_21647

zdjecie_21646

zdjecie_21645

Wieczór zastał nas w okolicy  Porto Palermo .Kiedy  mijaliśmy intrygująco wyglądający półwysep  ( zastanawiając się jakby tu cichcem  się zaszyć  na nocleg ) zagadnął  nas tubylec , życzliwie informując ,że wystające z krzaków mury , to Twierdza Alego Paszy  z Tepeleny .Okazało się również ,że spanie w tym miejscu jest za free , a po klucz do twierdzy należy zgłosić się do pobliskiej knajpki , gdzie ów jegomość urzęduje .

zdjecie_21620
Autor zdjęcia: iudex

Spanie rozstawiliśmy w kilka minut  i przed kolacją poszliśmy w stronę twierdzy na rekonesans. Ku naszemu zdziwieniu   wrota były  otwarte , więc z” pewną taką nieśmiałością” zapuściliśmy się do środka .Po chwili  natknęliśmy się w ciemnościach na albańską rodzinę  buszującą po kazamatach .Od nich ( a w zasadzie od najmłodszego  uczestnika wycieczki ) dowiedzieliśmy się nieco o historii tego miejsca .Zostaliśmy zaprowadzeni na dach , skąd rozciągał się widok na całą okolicę  .

zdjecie_21613

Tam też rozstaliśmy się z naszymi przewodnikami , którzy na odchodnym wręczyli nam pęk kluczy  ,  które mieliśmy w ich imieniu oddać opiekunowi  fortecy .Tym sposobem zostaliśmy na jakiś czas  sam na sam z zamczyskiem.

zdjecie_21616

zdjecie_21606
Autor zdjęcia: iudex

Kiedy już znudziliśmy się zwiedzaniem  i fotografowaniem  zamknęliśmy drzwi wejściowe na siedem spustów

zdjecie_21611

i zwróciliśmy klucze  gospodarzowi ( uiszczając po 100 leków  od łebka za wstęp ) .Zanim rozstaliśmy się z nim , udało nam się ustalić ,że za drobną opłatą można zanocować w zamczysku .Należy mieć ze sobą co najmniej  śpiwór i karimatę .My pozostaliśmy wierni naszej skorupie , która czekała na nas w pobliżu opuszczonych Opuszczonych koszar  .

Pozostałości kwater niezwyciężonej albańskiej armii zrobiły na nas dziwne wrażenie . Ściany udekorowane były intrygującymi  rysunkami  pozostawionymi ponoć przez grupę pochodzących z zachodu plastyków , którzy  tu niegdyś obozowali .Oglądając ich radosną twórczość nie mogliśmy pozbyć się wrażenia , że przy pracy wspomagali się jakimś zielem

zdjecie_21634

zdjecie_21638

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Butrinti
Zobacz spis treści
Plaża w Porto ...

relacje i trasy:
Byłeś w weekend na ciekawej wycieczce? Odbyłeś 2-miesięczną podróż życia? Podziel się swoją podróżą!
możesz:
opisać swoją wycieczkę/podróż
uzupełniać ją o napotkane, ciekawe obiekty
dodawać zdjęcia
wgrywać trasę z urządzenia GPS w formie pliku GPX
korzystać z relacji i tras innych użytkowników