bezdroza_logo
zdjęć, relacji
i tras
Wyszukiwanie zaawansowane
dodaj obiekt dodaj zdjecie dodaj relacje

e-przewodniki.pl relacje i trasy Rodos - Dookoła Wyspy Boga Słońca.
Rodos - Dookoła Wyspy Boga Słońca.
Średnia ocena: gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka (4,00/27 gł)
Oceń ten artykuł:

Pod koniec pobytu na wyspie Rodos, dopiero udało nam się dostać samochód z wypożyczalni. Pomimo, że było drogo, a i cena paliwa sięgała w przeliczeniu na nasze 8 zł za jeden litr, to wypożyczalnie przeżywały istne oblężenie - na auto czekało się po 3-4 dni. Wczesne śniadanie po to, aby jak najszybciej spotkać się ze znajomymi przed hotelem i wyruszyć wzdłuż wybrzeża w celu poznania wyspy.Hotel PrimaSol Sunrise

Pełni dobrego humoru i w dobrych nastrojach wyruszyliśmy w kierunku Lardos.Lardos

Nie odjechaliśmy jeszcze daleko od naszego hotelu, droga była pusta, czasami wymijał nas jakiś samochód i nawet w najśmielszych snach nic nie wróżyło nieszczęśliwego zdarzenia. Nagle wyprzedził nas niebieski, stary samochód pędząc ponad 120 km na h. Iwona powiedziała do Grześka "kochanie, taki stary gruchot Cię wyprzedził". Siedząc z tyłu, zauważyliśmy jednak, że znak ograniczenia do 40 do czegoś zobowiązuje, zwłaszcza na ostrym zakręcie. Zmniejszając prędkość weszliśmy spokojnie w zakręt, a przed nami... tuman kurzu. Jednak nigdzie nie było wyprzedzającego nas samochodu. Kazałem zatrzymać auto, po drugiej stronie też się zatrzymał miejscowy kierowca. Zaczęliśmy biec wzdłuż drogi i nagle z przerażeniem zauważyliśmy, że wyprzedzające nas auto wjechało w krzaki i uderzyło w niewielkie drzewo. Moi towarzysze cofnęli się. Ja jednak, szybko podszedłem do auta sprawdzając sytuację. Prowadząca kobieta była przytomna, więc postanowiliśmy, że jej nie będziemy ruszać nawiązując z nią kontakt. Wybiegliśmy na ulicę, towarzystwo trochę spanikowane, jednak zachowując zimną krew wykręciłem 112 dzwoniąc po pomoc. Niestety rozmawiali po grecku i nie mogłem się dogadać próbuąc po angielski wyjasnić gdzie jesteśmy. Z pomocą pospieszył także Rosjanin, który zatrzymał się widząc nas biegających. Na szczęście miejscowy kierowca dogadał się ze swoimi i przekazał nam informację, że pomoc już powiadomiona, jest w drodze, a my możemy już jechać. Zostaliśmy. Niestety, jakoś ratownikom się nie spieszyło, dotarli po ok. 20 minutach. W tym czasie sprawdzaliśmy co się dzieje z poszkodowaną, mówiliśmy do niej. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na wyłamanie drzwi aby mieć do niej lepsze dojście i w razie czego wyciągnąć ją, gdyby była taka potrzeba. Wreszcie dotarli ratownicy i zajęli się poszkodowaną kobietą, która była przytomna, a nas odprawili. Poddenerwowani, ale spokojni o uczestniczkę ruchu rodyjskich dróg, wyruszyliśmy ku naszej turystycznej przygodzie poznania wyspy.

relacje i trasy:
Byłeś w weekend na ciekawej wycieczce? Odbyłeś 2-miesięczną podróż życia? Podziel się swoją podróżą!
możesz:
opisać swoją wycieczkę/podróż
uzupełniać ją o napotkane, ciekawe obiekty
dodawać zdjęcia
wgrywać trasę z urządzenia GPS w formie pliku GPX
korzystać z relacji i tras innych użytkowników