bezdroza_logo
zdjęć, relacji
i tras
Wyszukiwanie zaawansowane
dodaj obiekt dodaj zdjecie dodaj relacje

e-przewodniki.pl relacje i trasy Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Ochryd
Średnia ocena: gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka (5,00/187 gł)
Oceń ten artykuł:
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Albania i Maced...
Zobacz spis treści
Monastyr św Na...

W okolicy południa byliśmy już na miejscu  .W planie mieliśmy zwiedzenie twierdzy cara Samoila  i  kilku zabytkowych cerkwi  oraz spacer po starówce  .Próby znalezienia miejsca do parkowania w mieście spełzły na niczym . Po wykonaniu rundy honorowej  wokół portu i deptaków stwierdziliśmy ,że jedyną szansą  na znalezienie kawałka wolnego pobocza jest wspięcie się  na wzgórze zamkowe. Decyzja okazała się trafna ,  w lesie czekały na nas miejsca parkingowe , a do warowni na szczycie  było całkiem blisko.

Uzbrojeni w przewodnik zapuściliśmy się w labirynt wąziutkich uliczek u podnóża twierdzy .Wkrótce dotarliśmy do miniaturowej Cerkwi św. Dymitra

zdjecie_17249
Autor zdjęcia: iudeiudex

zdjecie_17251
Autor zdjęcia:

x

, zaraz za nią stała Cerkiew św. Bogurodzicy Perivleptos , dużo większa i bogato zdobiona

zdjecie_17252

zdjecie_17253

zdjecie_17255

. Z placu obok świątyni widać już było mury zamku . Kiedy tam dotarliśmy , okazało się ,że groźnie wyglądające obwarowania otaczają  niemalże pusty plac

zdjecie_17341
Autor zdjęcia: iudex

.Wewnątrz murów były tylko przyziemia kilku budowli ,wśród których uwijali się studenci archeologii  prowadzący wykopaliska. Same mury tylko w niewielkim stopniu mają coś wspólnego z średniowieczem , większość z nich to współczesna rekonstrukcja. Niewątpliwą zaletą zamczyska są widoki jakie rozciągają się z wysokich na kilkanaście metrów murów na miasto i jezioro.

zdjecie_17339

zdjecie_17344
Autor zdjęcia: iudex

Nasyciwszy oczy  panoramą zeszliśmy przez sosnowy las do  okazałej

Cerkwi św.św. Klimenta i Pantalejmona

zdjecie_17257

i leżącego tuż nad brzegiem  Soboru arcybiskupiego  św. Zofii

zdjecie_17261

zdjecie_17259

zdjecie_17264

zdjecie_17263

Dalsze zwiedzanie przerwała nam nadciągająca znad Albanii burza. Zanim rozpadało się na dobre wyciągniętym kłusem dopadliśmy  do samochodów .

Przy próbie wydostania się ze wzgórza zamkowego okazało się ,że ktoś według sobie tylko wiadomych reguł  poustawiał znaki zakazu wjazdu w niektóre uliczki .Poruszanie się po nich zgodnie z wymysłem macedońskich inżynierów ruchu drogowego było możliwe skuterem , próba pokonania ciasnych skrętów  autami terenowymi ( w tym jednym z przyczepką ) okazała się niewykonalna .Za radą tubylca , któremu omal nie wjechaliśmy do przedpokoju , część trasy pokonaliśmy „ pod sierść ”.Nasze eksperymenty powiększyły nieco chaos komunikacyjny w mieście , ale  większość kierowców zniosła to z godnością ,co więcej , za nami ruszył rząd pojazdów na macedońskich rejestracjach .Z  zakazanej uliczki  wyjechaliśmy  tuż za plecami policjanta kierującego ruchem  i czym prędzej  udaliśmy się za miasto w poszukiwaniu jakiegoś miejsca do spania . Z daleka wpadła nam w oko  położona na tarasie nad jeziorem łąka . Korzystając z dobrodziejstwa napędu 4x4  zainstalowaliśmy się na niej przed zapadnięciem zmroku .

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Albania i Maced...
Zobacz spis treści
Monastyr św Na...

relacje i trasy:
Byłeś w weekend na ciekawej wycieczce? Odbyłeś 2-miesięczną podróż życia? Podziel się swoją podróżą!
możesz:
opisać swoją wycieczkę/podróż
uzupełniać ją o napotkane, ciekawe obiekty
dodawać zdjęcia
wgrywać trasę z urządzenia GPS w formie pliku GPX
korzystać z relacji i tras innych użytkowników