bezdroza_logo
zdjęć, relacji
i tras
Wyszukiwanie zaawansowane
dodaj obiekt dodaj zdjecie dodaj relacje

e-przewodniki.pl relacje i trasy Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Monastyr św Nauma i źródła Ochrydu
Średnia ocena: gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka (5,00/187 gł)
Oceń ten artykuł:
Albania i Macedonia ( nieco ) offroad
Ochryd
Zobacz spis treści
Park Narodowy G...

Następnego dnia  wyruszyliśmy w stronę Monastyru św. Nauma . Prowadzi do niego widokowa ,acz nieco przydługawa droga wzdłuż brzegu jeziora Ochryd .Do samego monastyru dojechać mogą tylko wybrańcy , którzy wykupili noclegi w ekskluzywnym Hotelu

zdjecie_17307
Autor zdjęcia: iudex

( lub ci którzy zamierzają zanocować na położonym u podnóża klasztoru Kempingu  ) , pozostali kierowani są na dość obszerny parking oddalony od zabudowań o około  pół kilometra. Ocieniony  drzewami  plac  położony jest nad brzegiem jeziora  . Jeszcze nie zgasiliśmy silników , a już z przybrzeżnych szuwarów wyszedł właściciel zacumowanej tam krypy i zaoferował , że za pięć ojro przewiezie    nas do monastyru  pokazując kilka ciekawych miejsc widocznych tylko z wody

zdjecie_17300

zdjecie_17301

zdjecie_17302
Autor zdjęcia: iudex

.  Po spacyfikowaniu  defetystów roztaczających wizję katastrofy jaka może nas spotkać podczas rejsu uiściliśmy haracz i zajęliśmy miejsca w łajbie .Podróż okazała się ciekawym doświadczeniem. Najmocniej utkwił nam w pamięci przystanek w miejscu zwanym przez naszego przewodnika  Źródła Ochrydu „ . Łódka zatrzymała się   nad podwodnym ujściem krasowego potoku .Woda  jeziora buzowała intensywnie

zdjecie_17275
Autor zdjęcia: iudiudex

zdjecie_17276
Autor zdjęcia:

Po tym eksperymencie dobiliśmy do brzegu i udaliśmy  się do cerkwi św. Nauma .

zdjecie_17334
Autor zdjęcia: iudex

Pamiętający czasy tureckiej okupacji zespół klasztorny jest dziś luksusowym hotelem, swoje dotychczasowe przeznaczenie zachowała jedynie cerkiew .Znajdujący się w niej grób świętego patrona tego miejsca jest celem pielgrzymek .

zdjecie_17332

zdjecie_17329
Autor zdjęcia: iudex

Pątnicy  wierzą ,że jeśli w ciszy przyłoży się ucho do sarkofagu zawierającego doczesne szczątki św.  Nauma , to usłyszy się odgłos bicia jego serca.

W    drodze powrotnej  doznaliśmy oświecenia …… kiedy mijaliśmy całe rzędy sklepików z biżuterią , ceramiką i knajpek  odkryliśmy dlaczego parking jest tak daleko od klasztoru .Nasze odkrycie postanowiliśmy uczcić biesiadą w jakimś macedońskim fastfoodzie . Najwięcej tubylców gromadziło się przy budce  podpisanej  Skara na żar ( tak przynajmniej odczytaliśmy napis odgrzebując w pamięci wiedzę wtłaczaną nam do głów w szkole na lekcjach rosyjskiego  ).Zamówiliśmy  macedońskie hamburgery (zwane gdzieindziej pleskawica )

zdjecie_17319

zdjecie_17322

i jakiś produkt gulaszopodobny serwowany w kamionkowych  naczyniach podgrzewanych na węglach .

zdjecie_17320

zdjecie_17317

Krojone warzywa ( pomidory , ogórki cebula i kilka innych ) wystawione były na straganie w plastikowych miednicach  i można było brać ile dusza zapragnie .

zdjecie_17316

zdjecie_17313

Nie zeszło długo , a na skutek obżarstwa doprowadziliśmy się do stanu utraty przyjemności z jedzenia . Pozostał jeszcze tylko problem , jak bez większych strat w budżecie  przejść obok straganów z biżuterią z pereł ochrydzkich  . Tutaj żadne chytre plany nie zadziałały .Żeńska część ekspedycji obległa kramy i zaopatrzyła się w całkiem ciekawie wyglądające naszyjniki , kolczyki , broszki  .

Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Ochryd
Zobacz spis treści
Park Narodowy G...

relacje i trasy:
Byłeś w weekend na ciekawej wycieczce? Odbyłeś 2-miesięczną podróż życia? Podziel się swoją podróżą!
możesz:
opisać swoją wycieczkę/podróż
uzupełniać ją o napotkane, ciekawe obiekty
dodawać zdjęcia
wgrywać trasę z urządzenia GPS w formie pliku GPX
korzystać z relacji i tras innych użytkowników