bezdroza_logo
zdjęć, relacji
i tras
Wyszukiwanie zaawansowane
dodaj obiekt dodaj zdjecie dodaj relacje

e-przewodniki.pl relacje i trasy Bieszczadzka przygoda
Bieszczadzka przygoda
Średnia ocena: gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka (5,00/201 gł)
Oceń ten artykuł:

„Cudze chwalicie swojego nie znacie” – to krótkie, lecz treściwe stwierdzenie skierowało nas tym razem na południowy -wschód Polski -  Bieszczady :)

& osób + 2 auta+ 7 śpiworków +  3 namioty + dobre humory = bieszczadzka przygoda

zdjecie_22982
Autor zdjęcia: ewiedzma

11.11.2011 r. !!! tralalalalalalalala

plum… stuknęło mi ćwierćwiecze ;) ale to nie jest ważne, najważniejsze jest, że o 1.00 w nocy cała ekipa spotkała się i ruszyliśmy w kierunku połonin. O 6.00 dojechaliśmy do Ustrzyk Górnych i już od samego początku było wesoło – Seba i Mateusz postanowili swoją pierwszą drzemkę zaliczyć pod gołym niebem, co jak się później okazało kontynuowali.

Po śniadanku, spakowaniu plecaków ruszyliśmy w drogę. Pierwszą zaliczyliśmy Połoninę Caryńską nie mogąc się nadziwić pięknym widokom oszronionych drzew i traw. Ta część weekendu należało do „najspokojniejszej” – powiedzmy, że ekipa poznawała się. Na szczęście nie trwało to długo. W trakcie pierwszego postoju polała się rozgrzewająca wiśnióweczka (w końcu było bardzo zimno), która towarzyszyła nam już do końca. Po zejściu z połoniny czas na obiad – nie ma jak pyszne wczorajsze bułki popijane gorącym kubkiem. Pojawił się malutki problem:  iść na drugą połoninę czy nie, ale w większości stwierdziliśmy, że „PRZYGODA, PRZYGODA” czyli człapiemy na Połoninę Wetlińską i później schodzimy z niej nocą. Wchodzenie po schodach wszystkim dało „w  kość”, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło: czarujące widoki, lekki mrozik, i rewelacyjne towarzystwo :) śpiewające 100 lat pod Chatką Puchatka !!!

Namioty zostały rozbite pod wiatą przy chatce, która stała zaraz za granicą Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Idealne miejsce na nocleg, nie mówiąc już o ognisku, które oczywiście rozpaliliśmy żeby się zagrzać i dodatkowo posłuchać o górskich „gadżetach ” Mateusza ;)

Kolejny dzień to trasa Wetlina – Mała Rawka- Wielka Rawka – Ustrzyki Górne. Poszło szybko sprawnie, zgodnie z planem, a nawet za wcześnie skończyliśmy ;) Zatem coś trzeba było ze sobą zrobić. Zawitaliśmy do Chaty Wędrowca, nazwanej po chwili przez nas chatą włóczykija – tak nam bardziej pasowało. Zaczęliśmy od piwka i czytania bieszczadzkich legend, co jak się okazało wcale nie było takie oczywiste. Na szczęście Marta rozłożyła nasze legendy na czynniki pierwsze i poskładała je w całość tłumacząc nam o co chodzi – gratulujemy jej tego, bo bez niej dalej nie wiedzielibyśmy co to Biesy i Czady ;)Imprezka dość mocno się po chwili rozkręciła …. ach…. te świeczki podskakujące na stołach w trakcie naszych tańców ;)

Przed 1 w nocy przyszedł czas na … poprostu na sen ;) Tym razem wybraliśmy na nocleg parking przed sklepem ABC w Wetlinie. Ekipa była podzielona na dwie część- grupa A czyli osoby nocujące w autkach, grupa B osoby nocujące „pod gołym niebem”. Rano się okazało, że w nocy było -11 st. :D ale wszyscy przetrwali i rano zaraz po pysznym śniadanku udaliśmy sie do Wołosatego a stamtąd na nawyższy szczyt Bieszczad.

Droga na Tarnicę sama w sobie nie stanowi wyzwania, ale wyzwaniem były rozmowy na temat planowania podróży na Syberię (dot. Marty, Mateusza, Seby i mnie, reszta w wyprawie nie będzie brała udziału bo ich nie chcemy;)). Na szczycie było bajkowo…. i tymi niezapomnianymi widokami zakończyliśmy weekendowe przygody w Bieszczadach.

Kiedyś tam jeszcze na pewno wrócimy, żeby „potrenować” nocowanie i przedzieranie się w śniegu przed Syberią ;)

relacje i trasy:
Byłeś w weekend na ciekawej wycieczce? Odbyłeś 2-miesięczną podróż życia? Podziel się swoją podróżą!
możesz:
opisać swoją wycieczkę/podróż
uzupełniać ją o napotkane, ciekawe obiekty
dodawać zdjęcia
wgrywać trasę z urządzenia GPS w formie pliku GPX
korzystać z relacji i tras innych użytkowników