

|
|||||||||||||||
historia konkursu na logo e-przewodniki.pl
Portal e-przewodniki.pl pojawił się w sieci w maju 2008 roku. Od samego początku cieszył się dużym zainteresowaniem internautów, a ilość dodawanych przez nich materiałów przekroczyła nasze oczekiwania. Intensywna praca włożona przez użytkowników portalu we współtworzenie internetowych przewodników zachęciła nas do zorganizowania konkursu, w którym każdy mógłby się wykazać własną inwencją i talentem. W czerwcu 2008 roku powierzyliśmy stworzenie projektu logo e-przewodniki.pl internautom. Pomysł okazał się wielkim sukcesem. Przez klika tygodni cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a w dniu jego zakończenia – 11 lipca 2008 roku - nie wierzyliśmy własnym oczom. 223 osoby, które wzięły udział w konkursie, przysłały 1148 projektów logo! Takiego wyniku nikt z nas nie oczekiwał, a poziom prac wprawił nas w niemały kłopot przy wyborze tego najlepszego. Ze względu na tak imponującą liczbę projektów oraz ich wyrównany i wysoki poziom musieliśmy przesunąć datę rozwiązania konkursu o kilka dni. Przez ten czas trudny orzech, jaki zaserwowali nam uczestnicy konkursu, udało się rozgryźć. Kilka nieprzespanych nocy, ciągłe obrady i żmudne wyłanianie najlepszych prac sprawiły, że w półfinale konkursu znalazło się 54 uczestników, z których 43 uhonorowaliśmy wyróżnieniami. Wszystkie projekty, które znalazły się w półfinale, z powodzeniem moglibyśmy uznać za wzorcowe dla logo e-przewodniki.pl, niestety musieliśmy wybrać jedno. Kolejnym etapem było więc wyłonienie 11 finałowych prac, a z nich tego najlepszego. Z rosnącym napięciem wyczekiwaliśmy kolejnych obrad, członkowie komisji konkursowej mieli już po poprzednich zebraniach własne typy, jednak gdy nadszedł decydujący moment – zgodnie stwierdziliśmy, że jedna z finałowych prac wyraźnie wybija się ponad pozostałe. Było to logo nadesłane przez Annę Jasnos ![]() Anna Jasnos nieprzypadkowo została zwyciężczynią konkursu – grafiką zajmuje się na co dzień, a jej projekt prócz profesjonalizmu odznacza się wieloma innymi zaletami. Jest oryginalny. Jest ciekawy. Optymistyczny. Czytelny. Przyciąga uwagę. Zapada w pamięć. Ma pozytywne konotacje. Jest prosty, a jednocześnie nosi w sobie wiele ukrytych treści. Szczegółowo obrazuje to, czym są e-przewodniki.pl. I o to właśnie nam chodziło. Konkurs na logo e-przewodniki.pl pokazał nam, że warto zostawić pole do działania internaucie. Mogliśmy zlecić projekt zaufanym grafikom – aczkolwiek niekoniecznie mielibyśmy tak fantastyczne logo. I przede wszystkim nie mielibyśmy świadomości, jaki potencjał drzemie we współtwórcach i fanach portalu e-przewodniki.pl. • FINAŁOWE PROJEKTY finalowe projekty
wyróżnienia
|
mapa
ostatnio zalogowali się
najwyżej oceniane miejsca
|
||||||||||||||
Regulamin i polityka prywatności | Kontakt | Dla prasy
Portal tworzony przez Was i Wydawnictwo Bezdroża |